Publications
2025:
Bringing math into politics: the Decision Theatre Lab and the influence of model knowledge on the interpretation of stochastic simulation results.
Lieben, C. & Gürtler, S. (accepted). In tba (Eds.), Proceedings of CERME14. HAL
Link to paper
Fußballspiele sind (keine) Zufallsexperimente – Modellieren und Simulieren mit dem Bradley-Terry-Modell
Lieben, C. & Fischer, M. (accepted). In tba (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2025. WTM-Verlag.
Link to paper
2024:
Agentenbasierte Modellierung im Mathematikunterricht – Potenziale und Herausforderungen anhand eines Beispiels
Lieben, C. (2024). In Ebers, P., Rösken, F., Barzel, B., Büchter, A., Schacht, F. & Scherer, P. (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. WTM-Verlag.
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-24631
Das Decision Theatre und sein Einfluss auf das Mathematik-Bild von Schüler*innen
Wiebe, J. & Lieben, C. (2024). In Ebers, P., Rösken, F., Barzel, B., Büchter, A., Schacht, F. & Scherer, P. (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. WTM-Verlag.
http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-24976
A Decision Theatre Lab on infection disease spreading: Connecting school mathematics to societal challenges in a digital environment
Wiebe, J, Lieben, C. & Gretenkord, E. (2024). In Faggiano, E., Clark-Wilson, A., Tabach, M. & Weigand, H.-G. (Eds.), Proceedings of the 17th ERME Topic Conference MEDA4, 3-6 September 2024, Bari. 458–459. University of Bari Aldo Moro.
2023:
How working with a professional model affects students’ views on the validity of simulation results
Lieben, C. (2023). In Proceedings of CERME13. HAL.
Link to paper
Das Decision Theatre Lab: transdisziplinäre Lehr-/Lernformate in der Mathematik
Gürtler, S., Mischau, A., Lieben, C., Wiebe, J. & Wolf, S. (2023). In K. S. Kiprijanov, T. Philipp, T. Roelcke (Eds.), Transferwissenschaften: Mode oder Mehrwert?. Peter Lang Verlag. 10.3726/b21016